El portfolio Europeu de les llengües

  1. Què és el Portfolio Europeu de les Llengües?


El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL) es tracta d’un document personal promogut pel Consell Europeu on qualsevol persona pot registrar les seues experiències de com après les diferents llengües així com el descobriment de les  diverses cultures.
L’usuari pot a més, fer una autoavaluació utilitzant els paràmetres del Marc Europeu de Referència per a les llengües, d’aquesta manera s’aconsegueix que l’alumne o l’usuari es propose objectius i puga veure el seu progrés.


Amb aquesta iniciativa es pretén afavorir la mobilitat de l’alumnat a les diferents ciutats d’Europa, la millora del sistema d’ensenyament-aprenentatge de les llengües, així com aconseguir que les persones valoren i tinguen interès per les diferents cultures i els idiomes.


B. Quins són els seus components? . Proposa‘n una breu descripció


El Portfolio està format per 4 parts: La portada, el passaport, la biografia i el dossier, cadascun encarregat de les seues funcions per fer actuar correctament el Portfolio. Les parts del portfolio sòn:
La portada en la qual es troba el nom de la institució,assignatura, nom de l'estudiant, professor, trimestre i any.


El passaport de llengües, és actualitzat regularment per el titular. Reflecteix el que aquest sap fer en diferents llegües. Per mitjà d’una avaluació el titular pot reflexionar  i autoavaluar-se. També conté informació sobre diplomes obtinguts, cursos a què ha assistit així com contactes relacionats amb altres llegües i cultures.
La Biografia lingüística, descriu les experiències del titular en cadascuna de les llegües i està organitzada per servir de guia a l’aprenent a l’hora de planificar i avaluar el seu progrés.  
Per últim, el Dossier conté exemples de treballs personals per a desenvolupar les capacitats i coneixements lingüístics. (Certificats, diplomes, treballs escrits, projectes, gravacions, vídeo, presentacions, etc.)


C. Quines són les funcions?


-Funcions informatives del portfolio:
  • Disposar d’un llenguatge comú pel que fa a nivells en Europa
  • Disposar de competències lingüístiques fàcilment identificables
  • Crear un document acreditatiu internacional: mobilitat escolar i  laboral
Objectiu principal: Construir Europa



-Funcions pedagògiques del portfolio:
  • Ajudar a la reflexió i l'autoavaluació, potenciar l’assumpció de responsabilitat del propi aprenentatge , desenvolupar l’autonomia personal, promoure l’educació per a tota la vida
  • Fomentar la motivació per les llengües
  • Incrementar la transparència i coherència en criteris metodològics i d’avaluació
  • Fomentar la tolerància envers la diversitat
  • Facilitar la coordinació del professorat de llengües

Comentarios

Entradas populares de este blog

DEBAT BILINGÜISME

PREGUNTES DE LA LLENGUA

LA POSTAL