DEBAT BILINGÜISME




ACTIVITAT 1.






L'ambert afirma: "Aquella comunitat que desitge aconseguir una societat bilingüe, haurà de prioritzar en els primers anys d'aprenentatge dels xiquets i les xiquetes la llengua minoritzada."





Perquè es deurà prioritzar la llengua minoritzada per a que els xiquets i xiquetes aprenguen aquest idioma i desenvolupen les mateixes competències que tenen a la seua primera llengua,és a dir, que sigan bilingües equilibrats.

A més, per crear una nova educació per a que la societat valore aquesta llengua i no desaparega.




ACTIVITAT 2.








Quins coneixements de la L1 servirien a un alumne castellanoparlant en l'aprenentatge de la L2 si es tractara del valencià?



Els coneixements del castellà que servirien per aprendre la segona llengua, com és el cas del valencià serien:  



  • El vocabulari (pel gran paregut)
  • la fonética (perque es similar)
  • la sintaxis (la mateixa)
Per aquest fet un castellano-parlant té més facilitats per aprendre el valencià que una persona d'altre lloc.


ACTIVITAT 3.


  • Calen adaptacions curriculars per a l'alumnat nouvingut?
Si caldrien per a que el alumne conega la llengua però pensem que haurien de ser adaptacions curriculars no significatives per a la integració del alumne.


  • Es convenient que comencen a estudiar en la llengua minoritzada?
Si, pensem que es bo treballar la llengua minoritzada per a comunicar-se millor i no fa mal aprendre idiomes.


  • És convenient i/o possibe l'us de la llengua de l'alumnat nouvingt a l'aula?
Pensem que si, ja que no sol enriqueix al xiquet sino que es beneficia  tota la classe i tots poden aprendre de tots.

Comentarios

Entradas populares de este blog

PREGUNTES DE LA LLENGUA

LA POSTAL